e-Agencija

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

Suradnja s Fakultetom elektrotehnike i računarstva (FER)

Zaštita prava osoba s invaliditetom kao korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga
Zaštita osoba s invaliditetom kao korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga

S ciljem osiguranja preduvjeta i poduzimanja aktivnosti u svrhu uključivosti i promicanju uključivosti osoba s invaliditetom u digitalnom društvu, HAKOM u suradnji s FER-om provodi čitav niz aktivnosti. Osim godišnjih sastanaka na kojima se susreću predstavnici udruga osoba s invaliditetom, kao i predstavnici operatora, državnih institucija, civilnih udruga i akademske zajednice, kako bi zajednički ukazali na probleme i moguća poboljšanja, neprekidno se radi i na razvoju novih aplikativnih rješenja. U suradnji s FER-om, pokrenut je i zanimljiv projekt čiji je cilj podići svijet o poteškoćama s kojima se u digitalnom svijetu susreću osobe s invaliditetom. U sklopu istraživačkog projekta “Pogled u budućnost 2020.” HAKOM i FER su programirali i postavili aplikaciju „Kviz“, koja ima više ciljeva. Prvi i najvažniji je informirati potrošače, posebno osobe s invaliditetom, o njihovim pravima u svijetu mrežnih tehnologija. Drugi, ništa manje važan cilj aplikacije, jest podići svijest o preprekama s kojima se susreću osobe s invaliditetom pri korištenju tih usluga. Pokretanjem ˝Kviza˝, korisnik provjerava svoje znanje o općim pravima korisnika elektroničkih komunikacija te posebno o pravima osoba s invaliditetom. Tijekom rješavanja „Kviza“ korisnik može uključiti simulacije motoričkih, vizualnih ili kognitivnih poteškoća i tako dobiti dojam kako ove stranice vide osobe s različitim poteškoćama. „Kviz“ uključuje i smjernice web dizajnerima kako smanjiti prepreke za korisnike koji imaju prikazane poteškoće, a ima također i mogućnost odabira crno - bijelog dizajna svih stranica s najvećim kontrastom pozadine i teksta, mogućnost povećanja veličine teksta te je ozvučen i prilagođen pokretanju u preglednicima malih pokretnih uređaja.  
  
HAKOM i FER održali drugi skup na temu ˝Osobe s invaliditetom u digitalnom društvu˝

 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) i Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) održali su 29. studenoga 2018.g. drugi skup na temu ˝Osobe s invaliditetom u digitalnom društvu˝, koji je okupio predstavnike udruga osoba s invaliditetom, kao i predstavnike operatora, državnih institucija, civilnih udruga i akademske zajednice. Cilj skupa bio je dati osvrt na položaj osoba s invaliditetom kao korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga te ponuditi smjernice za daljnja poboljšanja, ali i predstaviti pomake koji su se dogodili u odnosu na prethodni skup. Kao važniji zaključci sa prvog skupa istaknuta su potreba povećane pristupačnosti informacija o cijeni i performansama izloženih (mobilnih) uređaja na prodajnim mjestima operatora, kao i implementacija zvona za pomoć na prodajnim mjestima s otežanim prilazom. Također, istaknuta je potreba definiranja modela komunikacije operatora s tumačem znakovnog jezika koji bi se mogao primijeniti kod pojedinih operatora te određivanje osobe za komunikaciju i upite vezano uz osobe s invaliditetom od strane operatora. Prema izvješćima operatora neki od zaključaka uspješno su implementirani, a manji dio u postupku je realizacije.
 


Galerija fotografija sa skupa  
 
18.11.29 Fer-1.jpg
18.11.29 Fer-13.jpg
18.11.29 Fer-14.jpg
18.11.29 Fer-22.jpg
18.11.29 Fer-27.jpg
18.11.29 Fer-6.jpg
18.11.29 Fer-9.jpg
 
Zaključci sa drugog skupa „Osobe s invaliditetom  u digitalnom društvu“ održanog 29. studenoga 2018.

 
1)      Kako bi došlo do poboljšanja kvalitete usluga za osobe s invaliditetom u digitalnom društvu suradnja svih ključnih dionika nameće se kao nužna/imperativ
2)      Prilikom rada na prilagodbi određenih web-sadržaja, najučinkovitiji model bio bi istovremeno kreiranje sadržaja i ugrađivanje prilagođenih postavki, a naknadne prilagodbe sadržaja smatraju se manje učinkovitima.
3)      Predstavnici krajnjih korisnika naglasili su kako je potrebno provjeriti operabilnost weba i čitača zaslona (ukazano je na određene teškoće prilikom korištenja alata JAWS i UnReader).
4)      Predstavnici krajnjih korisnika izrazili su potrebu za isticanjem dodatnih komentara i sugestija u svrhu poboljšanja web-sjedišta, koje bi iznosili putem adrese elektroničke pošte koja bi bila navedena na web-sjedištu
5)      Ukazano je na potrebu proširivanja web-sjedišta u kontekstu navođenja informacija koje su vezane za usluge koje pružaju različite udruge, a u čijem su djelokrugu aktivnosti u svezi pomoći osobama s invaliditetom (npr. tumač znakovnog jezika, tiskanje na brajici i slično).
6)      Savez gluhih i nagluhih Grada Zagreba ponudio je mogućnost angažiranja prevoditelja za gluhe osobe - tumači znakovnog jezika su većinu vremena tijekom dana dostupni te je ta usluga potencijalno dostupna uz korištenje postojećih sustava za video poziv koji postoje na svim platformama pokretnih uređaja. 
7)      Potrebno je osmisliti i kreirati anketni upitnik vezano za ocjenjivanje pristupačnosti razvijenog prototipa web sjedišta u svrhu prikupljanja zahtjeva za preinakama
8)      Potrebno je elektroničkim putem dostaviti anketni upitnik udrugama i ostalim subjektima koje se bave osobama s invaliditetom, a koji će biti uključeni u daljnja istraživanja
9)      Potrebno je definirati finalne zaključke nakon prikupljenih popunjenih anketnih upitnika i temeljem njih implementirati potrebne izmjene u web-sjedište.
10)   Potrebno je napraviti analizu mobilnih rješenja.
11)   Bilo bi korisno povezati web sjedište s govornom jedinicom u smislu mogućnosti čitanja teksta web-stranice, no to rješenje ovisi o dostupnosti govornih tehnologija za hrvatski jezik.
12)   Potrebno je raditi na rješenjima koja bi osigurala račune i ugovore na brajici – a ista bi se temeljila na modelu tumača znakovnog jezika (npr. operatori bi za tu uslugu mogli podugovoriti osobu koja je stručna za tiskanje brajice).
13)   Potrebno je razmotriti mogućnost osiguravanja komunikacije između timova HAKOM-a, FER-a i operatora (ideja je proizašla od strane predstavnika operatora), a podrazumijevala bi intranet ili neki sličan oblik kao kolaboracijski prostor.  

U suradnji HAKOM-a i FER-a održan je 29. studenog 2017. prvi skup na temu „Osobe s invaliditetom u digitalnom društvu“

 
HAKOM je u suradnji s Fakultetom elektrotehnike i računarstva (FER-om) u Zagrebu organizirao okrugli stol na temu „Osobe s invaliditetom u digitalnom društvu“, koji je okupio predstavnike udruga za osobe s invaliditetom, Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom, operatora i drugih institucija. 
 
Više o prvom skupu nožete pronaći na poveznici
 

 ispiši stranicu