Javni poziv – izmjene Standardnih ponuda Hrvatskog Telekoma d.d.
HAKOM je na zahtjev operatora produljio rok za dostavu mišljenja i prijedloga izmjena u procesu izmjene tri standardne ponude HT-a.
Objavljen je javni poziv kako bi se prikupili prijedlozi zainteresiranih strana u procesu izmjene tri standardne ponude HT-a.
Zagreb, 20. svibnja 2019. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) objavila je javni poziv u svrhu prikupljanja prijedloga svih zainteresiranih strana o potrebnim izmjenama Standardnih ponuda Hrvatskog Telekoma d.d. (HT), i to:
-
Standardne ponude za uslugu veleprodajnog širokopojasnog pristupa (BSA)
-
Standardne ponude za uslugu izdvojenog pristupa lokalnoj petlji (RUO)
-
Standardne ponude za uslugu pristupa pasivnoj pristupnoj svjetlovodnoj mreži na lokaciji distribucijskog čvora za svjetlovodne distribucijske mreže (FA-PON).
S obzirom na to da su se u prethodnom razdoblju pojavila određena pitanja oko potrebnih izmjena Standardnih ponuda, pozivamo zainteresirane strane da pored prijedloga izmjena odgovore i na sljedeća pitanja:
-
Smatrate li potrebnim poboljšanja postojećih tehničkih značajki B2B sustava?
-
Postoji li potreba za dodavanjem novih B2B izvještaja, odnosno za izmjenom postojećih B2B izvještaja?
-
Postoji li potreba objedinjavanja određenih B2B izvještaja kako bi operatori putem jednog upita dobili više potrebnih podataka?
-
Postoji li potreba za izmjenom procedure otklona kvara koja je trenutno propisana standardnim ponudama?
-
Smatrate li kako treba detaljnije definirati aktivnosti koje su operatori korisnici, odnosno HT dužni poduzeti prije prijave kvara, odnosno potvrde da je kvar otklonjen ili nije u odgovornosti HT-a?
-
Smatrate li trenutno propisani rok za otklon kvara u slučaju kvarova/smetnji na podzemnim i samonosivim kabelima primjerenim? Odgovor potkrijepiti konkretnim hodogramom.
-
Koristite li „fault repair“ funkcionalnost te postoje li određeni problemi u primjeni?
-
Postoje li određeni nedostatci u definiranim procesima koji se odnose na korištenje veleprodajnih usluga putem svjetlovodne infrastrukture (u smislu naknadne izgradnje kućnih instalacija, prikaza dostupnosti itd.)?
-
HT je u komentarima na analize tržišta 3a i 3b naveo kako smatra da bi obveza ponude SLA operatoru korisniku trebala biti ograničena isključivo na područja u kojima HT ima službe podrške koje su u mogućnosti osigurati popravak kvara u kraćem vremenu (isključujući teško dostupna područja), s obzirom da postoji velik niz otoka koji su trajektnom linijom dostupni samo jednim danom u tjednu (Premuda, Silba, Olib, Lopud, Drvenik itd.). Stoga, smatra da u takvim okolnostima nije primjereno HT-u nametnuti obvezu otklanjanja kvara u rokovima koje je objektivno nemoguće ispuniti. Potpun popis lokacija na kojima HT ne bi nudio mogućnost SLA iz razloga nedostupnosti predlaže definirati dodatkom Standardne ponude. Koje je vaše mišljenje o navedenom prijedlogu?
Mišljenja i prijedlozi izmjena mogu se dostaviti najkasnije do 10. lipnja 2019. na adresu elektroničke pošte:
OET@hakom.hr.
Napomena: ukoliko dostavljeni podaci/odgovori sadrže podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu, molimo da se isti označe povjerljivima.