HAKOM donio Pravilnik o načinu obavljanja usluga
PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
Pravilnik dopunjava odredbe Zakona o elektroničkim komunikacijama te stavlja poseban naglasak na način pružanja usluga krajnjim korisnicima.
ZAGREB, 19. prosinca 2011. – Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) donijelo je 15. prosinca 2011. Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, a koji dopunjava odredbe Zakona o elektroničkim komunikacijama, posebice u odnosu na način pružanja usluga krajnjim korisnicima. Pravilnik je donesen nakon provedene javne rasprave i detaljne analize svih pristiglih komentara.
Između brojnih odredbi HAKOM ističe da se Pravilnikom predviđaju dodatne informacije koje moraju biti sadržane u općim uvjetima operatora. Nadalje, krajnjim korisnicima ne smiju se bez njihova zahtjeva uključiti usluge koje samim uključivanjem mogu prouzročiti troškove njima ili trećim stranama, kao što je to preuzimanje podataka s interneta ili usluga govorne pošte. Unesena je odredba prema kojoj operator može ograničiti mobilni uređaj na rad unutar svoje mreže samo za vrijeme minimalnog obveznog trajanja pretplatničkog ugovora te po isteku istog bez naknade krajnjem korisniku mora omogućiti korištenje uređaja u ostalim mrežama. Za pre-paid korisnike to se mora omogućiti nakon 12 mjeseci korištenja usluge.
U slučaju kada je krajnji korisnik pokrenuo postupak pred HAKOM-om ili neki drugi sudski ili izvansudski postupak, isti ne smije onemogućiti sklapanje ugovora za druge usluge istog operatora, a zbog nepodmirenih dugovanja koja su predmet tog postupka. Pravilnikom su u svojim pravima izjednačeni pretplatnici koji korištenje usluga plaćaju po ispostavljenom računu (post-paid) i krajnji korisnici koji unaprijed plaćaju korištenje usluga (pre-paid) na način da se odredbe Pravilnika koje se odnose na pretplatnike na odgovarajući način primjenjuju i na krajnje korisnike koji unaprijed plaćaju korištenje usluga (pre-paid). Poboljšale su se i odredbe o prijenosu prava i obveza iz pretplatničkog odnosa na najmoprimca ili zakupnika kao privremenog pretplatnika te one koje osobama s invaliditetom osiguravaju jednaku dostupnost komunikacijskih usluga.
Zbog brojnih prigovora krajnjih korisnika koji su se odnosili na uslugu mobilnog interneta korištenjem uređaja s USB sučeljem (popularni USB stickovi) predlaže se odredba koja korisnicima daje pravo na probnu kupnju te usluge. Naime, iako se radi o mobilnoj usluzi krajnji korisnici ju u najvećem broju slučajeva žele koristiti s određene lokacije, a što nije uvijek moguće zbog objektivnih poteškoća u prijemu signala.
Bitno je istaknuti i niz novih odredbi o informacijama koje se moraju osigurati korisnicima, poput minimalnih brzina prijenosa podataka kod usluge pristupa internetu te njihovim pravima ako im operatori ne omoguće ugovorenu brzinu. Posebno poglavlje Pravilnika posvećeno je uslugama s "posebnom tarifom" (060 brojevi za nagradne igre, kvizove i slično te SMS i MMS kratki kodovi) oko kojih je također bilo puno prigovora korisnika. Novim se odredbama korisnike želi maksimalno zaštititi od svih mogućih prevara i zlouporaba.
Pravilnik će stupiti na snagu osmog dana od dana objave u Narodnim novinama, osim pojedinih odredbi za koje je određen kasniji datum stupanja na snagu, a kako bi se operatorima osigurao primjereni rok za prilagodbu.
Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga može se pronaći na internetskim stranicama HAKOM-a:
default.aspx?id=317
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
O HAKOM-u:
HAKOM (
www.hakom.hr) -
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.