e-Agencija

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

HAKOM pokrenuo javnu raspravu o Pravilniku o elektroničkim komunikacijskim uslugama

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Svi zainteresirani građani Republike Hrvatske se putem interneta mogu pridružiti javnoj raspravi o prijedlogu Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.
 
 
ZAGREB, 21. listopada 2011. – Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) na svojim je internetskim stranicama otvorila javnu raspravu o Pravilniku o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti mreža i usluga. Dokument dopunjava odredbe Zakona o elektroničkim komunikacijama te stavlja poseban naglasak na način pružanja usluga krajnjim korisnicima. Pri izradi prijedloga Pravilnika HAKOM se prvenstveno vodio problemima i pitanjima koja su se učestalo javljala u prigovorima korisnika i rezultat su isključivo internih analiza HAKOM-a. Pravilnikom se ujedno predviđaju i dodatne informacije koje moraju biti sadržane u općim uvjetima operatora.
 
Prema prijedlogu se tako krajnjim korisnicima, bez njihovog zahtjeva, ne smiju uključiti usluge koje samim uključivanjem mogu prouzročiti dodatne troškove njima ili trećim stranama (primjerice podatkovni pristup internetu putem mobilnog telefona ili usluga govorne pošte). Također se predlaže i odredba prema kojoj operator može ograničiti mobilni uređaj na rad unutar svoje mreže samo za vrijeme minimalnog obveznog trajanja pretplatničkog ugovora. Po isteku navedenog roka operator bez naknade krajnjem korisniku mora omogućiti korištenje uređaja u ostalim mrežama. U slučaju kada krajnji korisnik pred HAKOM-om pokrene spor s operatorom (ili neki drugi sudski ili izvansudski postupak) operator navedenom korisniku ne smije onemogućiti sklapanje ugovora za druge usluge u sklopu svojeg portfelja zbog nepodmirenih dugovanja koja su predmet navedenog spora. U slučaju privremenog isključenja usluge, krajnjem korisniku se također ne može uvjetovati ponovno uključenje po plaćanju nedospjelog potraživanja.
 
Predloženo je i izjednačavanje prava pretplatnika koji korištenje usluga plaćaju po ispostavljenom računu (post-paid) i krajnjih korisnika koji unaprijed plaćaju korištenje usluga (pre-paid). Odredbe Pravilnika bi se tako na odgovarajući način jednakovrijedno primjenjivale na obje kategorije korisnika. Također su predviđene i nove odredbe vezane uz prijenos pretplatničkog ugovora, prava najmoprimaca na sklapanje vlastitog ugovora te nove odredbe o prestanku pretplatničkog ugovora. Predlažu se i poboljšane odredbe o zaštiti djece i pravima osoba s invaliditetom na jednaku dostupnost komunikacijskih usluga.
 
Zbog brojnih prigovora krajnjih korisnika koji su se odnosili na uslugu mobilnog pristupa internetu, predlaže se i odredba koja korisnicima daje pravo na probnu kupnju. Naime, iako se radi o mobilnoj usluzi, krajnji korisnici ju u najvećem broju slučajeva žele frekventnije koristiti s neke određene lokacije. Kako zbog objektivnih poteškoća u prijemu signala ponekad nije moguće osigurati dostatnu razinu usluge na pojedinim lokacijama, korisnici bi na ovaj način prije kupnje ostvarili mogućnost osobne provjere njene kvalitete na mjestima koja su im od značaja.
 
Bitno je istaknuti i niz novih odredbi o informacijama koje se moraju osigurati krajnjim korisnicima: minimalnim brzinama prijenosa podataka kod usluge pristupa Internetu te njihovim pravima ukoliko im operatori ne mogu zajamčiti i osigurati ugovorenu brzinu. Posebno poglavlje pravilnika posvećeno je uslugama s „posebnom tarifom“ (060 brojevi za nagradne igre, kvizove te SMS i MMS kratki kodovi) u vezi kojih je također bilo dosta korisničkih prigovora. Cilj predloženih odredbi je sveobuhvatna i učinkovita zaštita krajnjih korisnika od bilo kakve vrste prijevara i zlouporaba.
 
S obzirom da se Pravilnik odnosi na sve korisnike komunikacijskih usluga – tvrtke, organizacije, institucije te sve građane Republike Hrvatske – HAKOM preporuča zainteresiranim građanima da se upoznaju s njegovim odredbama te svojim argumentiranim prijedlozima doprinesu kvaliteti javne rasprave.
 
Svi zainteresirani javnoj se raspravi mogu pridružiti na internetskoj adresi default.aspx?id=116&subid=814.
 
                                                                                                          # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.
 
 ispiši stranicu