Predstavljeni prvi rezultati projekta „Pogled u budućnost“
PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
U sklopu međunarodne konferencije SOFTCOM prvi puta su javno predstavljeni rezultati zajedničkog projekta HAKOM-a i akademske zajednice: „Pogled u budućnost“
ZAGREB, 20. rujna 2011. – Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) i ove godine je sudjelovala na SoftCOM-u, 19. Međunarodnoj konferenciji o softveru, telekomunikacijama i računalnim mrežama, koja se od 15. do 17. rujna održavala na otoku Hvaru. Konferencija je okupila brojne stručnjake koji su predstavili svoje znanstvene radove, s izvornim rezultatima u svim područjima komunikacijskog softvera, usluga i aplikacija, telekomunikacija i računalnih mreža. O elektroničkim komunikacijama u Hrvatskoj, mogućnostima za uvođenje novih tehnologija i izazovima njihova daljnjeg razvoja i rasta, kao predavač govorio je dr.sc. Dražen Lučić, ravnatelj HAKOM-a.
„Tržište elektroničkih komunikacija još uvijek raste usprkos nepovoljnom gospodarskom okruženju, a digitalna dividenda otvara nove poslovne prilike za znatno brži razvoj elektroničkih komunikacija uvođenjem novih tehnologija i povećanjem gustoće pristupa internetu, povećavajući tako i bruto domaći proizvod. Ipak, na putu ka ovom cilju nalaze se brojne prepreke, što predstavlja veliki izazov za sve dionike u Hrvatskoj“ – zaključio je ravnatelj Lučić.
HAKOM je na ovoj konferenciji predstavio projekt ˝Pogled u budućnost˝ u sklopu kojeg je objavljeno više znanstvenih radova. Radi se o dosadašnjim rezultatima multidisciplinarnog istraživačkog projekta koji je nastavak uspješne suradnje Sveučilišta i HAKOM-a. Sam projekt trebao bi dati odgovore na ključna pitanja i pripremiti sve dionike tržišta elektroničkih komunikacija na izazove u budućnosti
Projektom se nastavljaju započeta istraživanja vezana uz regulaciju tržišta u nadolazećim godinama, koja obuhvaćaju opće i specifične teme. Pri tome će se istraživanja općeg sadržaja protezati na razdoblje od tri godine, s time da će se svake godine istraživati nova specifična područja. Provođenje programa započeto je prošle godine u rujnu, a HAKOM-ovi stručnjaci su sa suradnicima sa Sveučilišta na ovoj konferenciji imali prilike predstaviti svoje istraživačke rezultate: Mreže nove generacije i regulatorni izazovi, Širokopojasni ekosustav za ruralna područja u RH, Ulaganja u pristupne mreže nove generacije, Hrvatski pristup digitalnoj dividendi, Rezultati javne rasprave o mrežnoj neutralnosti u Hrvatskoj i Prelazak s IPv4 na IPv6.
HAKOM je projekt „Pogled u budućnost“ pokrenuo u suradnji s Fakultetom elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, Ekonomskim fakultetom u Zagrebu, Fakultetom elektrotehnike, strojarstva, brodogradnje u Splitu i Elektrotehničkim fakultetom u Osijeku, a odnedavno su se pridružili Ericsson Nikola Tesla i Nokia Siemens Networks.
Radove i prezentacije možete pogledati na internetskoj stranici HAKOM-a na:
default.aspx?id=902
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
O HAKOM-u:
HAKOM (
www.hakom.hr) -
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.