Nove mogućnosti raskida obveznih ugovora s operatorima za pretplatnike
PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
Pretplatnici koji su sklopili ugovor s određenim rokom obveznog trajanja imaju mogućnost izbora načina plaćanja naknade za preostalo neiskorišteno razdoblje. Naknada se može podmiriti plaćanjem preostalih mjesečnih naknada do isteka obveznog trajanja ugovora ili uplatom iznosa razlike koja je nastala kao posljedica ostvarenog popusta na proizvode i usluge.
ZAGREB, 22. kolovoza 2011. – Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) zaprimila je veći broj pismenih i usmenih upita građana vezanih uz izmjene i dopune Zakona o elektroničkim komunikacijama. Građani se većinom interesiraju mogu li na temelju odredbe članka 41. raskinuti svoje pretplatničke ugovore bez ikakvih financijskih posljedica.
Kako bi se izbjegla preuranjena i pogrešna tumačenja zakona koja mogu dovesti do nesporazuma i sporova, HAKOM smatra potrebnim ukazati javnosti na sadržaj odredbe članka 41. stavka 5. Zakona o elektroničkim komunikacijama.
Stavak 5. članka 41. glasi:
„Pretplatnik ima pravo na raskid pretplatničkog ugovora u bilo kojem trenutku. Pretplatničkim ugovorom može se utvrditi da pretplatnik, koji raskine ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora, mora platiti mjesečnu naknadu za ostatak razdoblja obveznog trajanja ugovora, ili naknadu u visini popusta na proizvode i usluge koje je ostvario ako je plaćanje te naknade povoljnije za pretplatnika, osim u slučaju iz članka 42. stavka 7. ovoga Zakona (izmjene općih uvjeta poslovanja koje su nepovoljnije za pretplatnika, op. HAKOM-a)“.
Drugim riječima, pretplatnici koji su sklopili ugovor s određenim rokom obveznog trajanja mogu raskinuti ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora uz određenu naknadu. Razlika u odnosu na dosadašnje zakonsko rješenje, po kojem su pretplatnici trebali platiti ukupni iznos svih preostalih mjesečnih naknada, jest u mogućnosti biranja povoljnijeg rješenja plaćanja: plaćanje svih preostalih mjesečnih naknada do isteka obveznog trajanja ugovora ili plaćanje naknade za iznos razlike koja je nastala kao posljedica ostvarenog popusta na proizvode i usluge.
Također valja napomenuti kako operatori imaju rok od 90 dana, koji je počeo teći od 10. kolovoza 2011. godine, za usklađivanje svoje djelatnost sa zakonom. Tek će se po isteku navedenog roka konkretno znati kako će pojedini operatori primjenjivati svoju obvezu iz stavka 5. članka 41.
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
O HAKOM-u:
HAKOM (
www.hakom.hr) -
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.