e-Agencija

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

HAKOM: Rezultati tržišta u četvrtom tromjesečju 2014. u skladu s očekivanjima

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Rast i dalje bilježe usluga pristupa internetu i usluga prijenosa TV programa uz plaćanje naknade, dok klasične telefonske usluge ostvaruju pad prihoda.
 
ZAGREB, 26. veljače 2015. – Na tržištu elektroničkih komunikacija četvrto tromjesečje 2014. donijelo je pad prihoda u odnosu na prethodno ljetno razdoblje, što je i očekivano s obzirom na turističku sezonu i velik broj stranih korisnika u hrvatskim mrežama tijekom ljetnih mjeseci. Sezonski utjecaj je bio najveći na prihode operatora mreža pokretnih komunikacija, dok je u mrežama nepokretnih komunikacija pad prihoda ipak nešto manji, uz istodoban rast usluge televizije.
 
Na godišnjoj razini rastu prihodi od usluga pristupa internetu i televizije, a padaju od klasičnih telefonskih usluga. U mrežama nepokretnih komunikacija telefonske usluge se sve manje koriste te pada broj nepokretnih telefonskih priključaka, dok u mrežama pokretnih komunikacija raste promet, ali pada prihod. Ova činjenica, zajedno s podatkom da je do sada mrežu operatora pokretnih komunikacija mijenjalo preko 850 000 korisnika, ukazuje da sve veći broj korisnika ugovara optimalne tarife u odnosu na njihove navike. Internetski promet u mrežama pokretnih komunikacija snažno raste, a rast prihoda od usluge pristupa internetu putem pokretne mreže na godišnjoj razini iznosi preko 87 posto.
 
Korisnici sve više svoje pametne telefone koriste za pristup internetu, a rastom popularnosti pametnih telefona mijenjaju se i navike korisnika te pada broj korisnika koji internetu pristupaju putem podatkovnih kartica. Gustoća širokopojasnog pristupa internetu putem mreža pokretnih komunikacija na kraju 2014. iznosila je 9,06 posto, odnosno manje nego u ranijim razdobljima. Kao posljedica rasta udjela pametnih telefona kao vrste korisničke opreme raste i broj korisnika s pretplatničkim odnosom. Prema tržišnim pokazateljima udio korisnika s pretplatom na kraju 2014. iznosio je 44,53 posto.
 
Pozitivni rezultati ostvareni su i na tržištu televizije, na kojem je zabilježen rast prihoda i broja priključaka. Najveći pojedinačni rast zabilježen je u segmentu priključaka zemaljske naplatne TV, oko 26 posto više nego u rujnu 2014. Zbog jačanja konkurencije i sve intenzivnije borbe za tržišni udio, i dalje se očekuje veći značaj paketa koji objedinjuju više usluga, kao i tarifnih modela s neograničenim prometom.
 
Pokazatelji tržišta elektroničkih komunikacija mogu se pronaći na internetskim stranicama HAKOM-a na poveznici: default.aspx?id=60.
 
 
                                                                                                   # # #
 
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.
 
 ispiši stranicu