e-Agencija

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

Roaming

Što je međunarodni roaming?

Međunarodni roaming je usluga koju nude mobilni operatori uz pomoć koje možete koristiti vaš telefon u inozemstvu. Svi mobilni operatori u Hrvatskoj, ovisno o tarifnom paketu, nude međunarodni roaming.
Vaš operator ima sporazume o roamingu sa stranim operatorima, što vama kao korisniku pruža mogućnost korištenja mreža tih operatora ostvarivanjem odlaznih i dolaznih poziva, slanja i primanja SMS poruka, kao i neke druge mobilne usluge (primjerice pristup glasovnoj pošti i nadoplata računa na pre-paid telefonima) na isti način kao i kod vaših domicilnih operatora. Raspoložive usluge i troškovi korištenja razlikuju se od operatora do operatora, ovisno o njihovim međusobnim ugovorima.
 
1. Koliko ću plaćati usluge u roamingu nakon 1.7.2014. godine?

Za pozive koji započinju i završavaju u EU/EEA, zemljama (Austrija, Belgija, Bugarska, Cipar, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Mađarska, Island, Irska, Italija, Latvija, Lihtenštajn, Litva, Luksemburg, Malta, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunjska, Slovačka, Slovenija, Španjolska, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo) operatori će moći primjenjivati slijedeće maksimalne cijene (s PDV-om) tzv: Eurotarife.
 

Odlazni pozivi: 1,81 kn /min               obračunska jedinica: 1s uz mogućnost naplate za uspostavu poziva u trajanju od najviše 30s
Dolazni pozivi: 0,48 kn/min                obračunska jedinica: 1s
SMS poruka: 0,57 kn/poruci
Prijenos podataka: 1,91 kn/MB          obračunska jedinica: 1kB
 

Važna napomena: gore navedene regulirane cijene odnose se samo na pozive koji započinju i završavaju u EU/EEA zemljama, odnosno pozive koji se odvijaju između sudionika koji se nalaze u zemljama članicama EU/EEA. Ako se korisnik nalazi izvan EU/EEA područja, odnosno ako se nalazi u EU/EEA području, a poziv upućuje ili poziv prima iz države izvan EU/EEA područja, operatori će naplaćivati više cijene, koje nisu regulirane.
 

2. Kako mogu aktivirati Eurotarifu?

Euro tarifa je automatski aktivirana od 1.7.2013. godine svim korisnicima, tako da korisnik ne treba poduzimati nikakve radnje osim u slučaju da je takav korisnik izričito odabrao neku drugačiju tarifu. Jedino ako korisnik kojem je automatski aktivirana Eurotarifa želi aktivirati neku drugu tarifu koja je različita od Eurotarife, istu mora aktivirati kod svog operatora pružatelja javne telefonske usluge u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži.

3. Kako ću znati koju cijenu ću plaćati kada sam npr. u Sloveniji?

Operator će Vam po ulasku u stranu zemlju poslati SMS u kojem će Vas obavijestiti o cijenama poziva, SMS-a i prijenosa podataka koje se primjenjuju u toj zemlji. 

4. Što ako imam dodatna pitanja dok sam u roamingu?

Putem SMS-a kojeg zaprimite po ulasku u stranu zemlju  operator će Vas obavijestiti o besplatnom broj telefona kojeg može nazvati kako bi dobili detaljnije informacije. Iste detaljnije informacije moći će te dobiti i putem besplatnog SMS-a o kojem će Vas operator obavijestiti.
Naglašavamo da taj telefonski broj može biti različit od broja službe za korisnike operatora pokretne mreže.

5. Na koji način mogu kontrolirati trošak u roamingu?

Propisano ograničenje za podatkovni roaming je oko 474 kune, osim u slučajevima kad zatražite od svog operatora pružatelja javne telefonske usluge u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži drugačije ograničenje, ukoliko operator nudi drugačija ograničenja. Operator će Vas obavijestiti putem SMS-a, e-mail –a ili skočnog prozora kada dosegnete iznos od 80% ugovorenog ograničenja. U trenutku kada pređete dogovoreno ograničenje dobiti će te poruku da je usluga obustavljena zajedno s uputama što točno treba napraviti ako ipak želite da Vam se usluga i nakon dosegnutog limita nastavi pružati. 

6. Da li se financijski limit (npr. od 50 Eura) odnosi na zbroj reguliranog (unutar EU/EEA) i nereguliranog podatkovnog prometa (izvan EU/EEA područja)?

 
Da, financijski limit se odnosi na zbroj reguliranog (unutar EU/EEA) i nereguliranog podatkovnog prometa (izvan EU/EEA). 

7. Mogu li zatražiti od operatora isključenje podatkovnog roaminga kada idem u inozemstvo?

 
Da, moguće je zatražiti besplatno potpuno isključenje podatkovnog roaminga.
 

8. Što da radim ako se nalazim u pograničnom području gdje dolazi do automatskog, neželjenog prebacivanja na stranu mrežu?

Ako se nalazite u blizini pograničnog područja, preporučujemo Vam da na svom mobilnom uređaj odaberete postavku  „Ručni odabir mreže“ i postavite je na mrežu Vašeg domaćeg operatora.

 
9. Što je s pozivima prema uslugama s posebnom tarifom (06X, kratki kodovi i sl.)?


Omogućavanje pristupa uslugama s posebnom tarifom dok ste u roamingu ovisi o poslovnoj odluci Vašeg domaćeg operatora, koji Vam može, ali ne mora ponuditi tu mogućnost. U slučaju da Vam je pristup uslugama s posebnom tarifom omogućen dok ste u roamingu, važno je napomenut da se na takve pozive ne primjenjuju regulirane cijene.
 

 

 ispiši stranicu