Nastavljen pad broja poštanskih usluga
PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
Na kraju prvog tromjesečja ove godine, zabilježeno je smanjenje ukupnog broja poštanskih usluga.
ZAGREB, 29. svibnja 2013. – U prvom tromjesečju 2013. nastavljen je negativan trend na tržištu s padom broja ostvarenih poštanskih usluga. Dvadeset dva (22) davatelja poštanskih usluga ukupno je ostvarilo 86.440.846 poštanskih usluga, što je za približno dva posto manje u odnosu na prethodno tromjesečje, kao i u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini.
U okviru univerzalne usluge ostvareno je 52,4 posto usluga, ostale poštanske usluge imale su udjel od 41,7 posto, a ostatak su bile zamjenske poštanske usluge. Udjel univerzalne usluge na tržištu manji je za oko 1 posto u odnosu na prethodno tromjesečje.
S obzirom na vrstu pošiljaka, najveći udjel na tržištu imale su pismovne pošiljke s 87 posto, koje uključuju i izravnu poštu te preporučene i pošiljke s označenom vrijednosti, zatim slijede tiskanice s udjelom od 9,9 posto, a najmanji udjel od 3,1 posto imali su paketi. Od ukupnog broja usluga na tržištu, oko 94 posto ostvareno je u unutarnjem prometu, a ostatak u međunarodnom prometu.
Hrvatska pošta je na tržištu ukupno ostvarila 59,5 milijuna poštanskih usluga te je s udjelom od 69 posto i dalje najveći davatelj poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj. Udjel Hrvatske pošte nije se mijenjao u odnosu na prethodno tromjesečje.
Podaci o tržištu poštanskih usluga u prvom tromjesečju dostupni su putem HAKOM-ovih internetskih stranica na adresi:
default.aspx?id=60
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
O HAKOM-u:
HAKOM (
www.hakom.hr) -
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.