Tržište elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj u trećem tromjesečju 2012. godine bez velikih promjena
PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
Porast korisnika telefonskih usluga u pokretnoj mreži, pad korisnika telefonskih usluga u nepokretnoj mreži i povećana potražnja za uslugama širokopojasnog pristupa internetu neki su od trendova koji su obilježili proteklo razdoblje.
ZAGREB, 3. prosinca 2012. – Značajnije promjene na tržištu elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj u odnosu na proteklo razdoblje zabilježene su na tržištu pokretnih mreža. Sezonski učinak, koji ovo tromjesečje izdvaja od ostalih, utjecao je na povećanje broja korisnika telefonskih usluga u pokretnoj mreži, povećanje broja odlaznih minuta te prihoda. Prihodi su se u odnosu na prethodno tromjesečno razdoblje povećali za preko 17 posto dok se broj minuta povećao za oko 9,5 posto. Usporedbom prihoda i odlaznih minuta u odnosu na isto razdoblje prethodne godine vidljivo je smanjenje prihoda za oko 4 posto, uz istovremeno povećanje minuta od gotovo 16 posto. Smanjenje maloprodajnih prihoda od telefonskih usluga u pokretnoj mreži, uz istodobno povećanje minuta razgovora (na godišnjoj razini), posljedica je tržišne utakmice. Operatori u okviru tarifnih paketa korisnicima sve više nude uključene besplatne minute, što znači da su cijene u prosjeku pale.
Suprotno rastu tržišta pokretnih mreža na tržištu nepokretnih mreža bilježi se pad broja korisnika za 5,9 posto u odnosu na treće tromjesečje 2011. godine. HT je i dalje zadržao vodeću poziciju s obzirom na ukupan broj korisnika telefonskih usluga u pokretnoj i nepokretnoj mreži, iako broj prenesenih brojeva i dalje raste. Na kraju trećeg tromjesečja 2012. godine u pokretnim mrežama bilo je 394.127, odnosno 4,8 posto više prenesenih brojeva u odnosu na drugo tromjesečje 2012. godine, a u nepokretnim mrežama taj broj je dosegao gotovo 700 tisuća, odnosno 6,6 posto više u odnosu na drugo tromjesečje 2012. godine.
Iako se većina prihoda na tržištu trenutno ostvaruje od telefonskih usluga, proteklo razdoblje obilježila je veća potražnja za korištenjem usluge širokopojasnog pristupa internetu. Utjecaj sezonskog učinka odrazio se i na pristup internetu putem pokretne mreže te je broj priključaka u pokretnim mrežama dosegao 332.695, odnosno 11,6 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Posljedično je povećan i ukupan broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu koji na kraju trećeg tromjesečja 2012. godine iznosi 1.250.827 priključaka, odnosno preko 29 posto u odnosu na ukupan broj stanovnika.
Operatori danas uobičajeno nude pakete usluga (objedinjene govorne, podatkovne i televizijske usluge) te se može očekivati povećanje broja korisnika paketa, kao i ponuda operatora. Na kraju trećeg tromjesečja 2012. godine ukupan broj korisnika paketa iznosio je 311.920 što čini preko jedne trećine ukupnog broja priključaka širokopojasnog pristupa internetu. U skladu s ovim trendom raste i broj korisnika koji koriste uslugu prijenosa TV programa uz plaćanje naknade. Konkretno, broj korisnika IPTV-a povećao se za oko 1 posto u odnosu na prethodno tromjesečno razdoblje. Operatori, zbog sve veće preferencije krajnjih korisnika za paketima usluga, uslugu interneta sve više vezuju s uslugom televizije. Nastavak sličnih trendova očekuje se i u razdoblju koje slijedi.
Detaljnije informacije o stanju tržišta mogu se pronaći na internetskim stranicama HAKOM-a:
default.aspx?id=60.
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 7007 007
Fax. + 385 (0)1 7007 070
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr ili putem službene HAKOM-ove Facebook grupe na adresi: www.facebook.com/HAKOM.
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija (za web stranice) ili valjani Facebook račun.
HAKOM (
www.hakom.hr) -
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.