Nadzor utvrdio nepravilnosti kod pružanja usluga s posebnom tarifom
PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
Nepotpune informacije o uslugama, nekonzistentno vizualno uređenje i pružanje usluga sa sadržajem neprimjerenim djeci putem linija s brojem koji počinje s 060 neki su od propusta koje su utvrdili HAKOM-ovi inspektori elektroničkih komunikacija.
ZAGREB, 28. lipnja 2012. – Inspektori elektroničkih komunikacija Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) proteklih su tjedana proveli niz inspekcijskih pregleda kod operatora usluga s posebnom tarifom. Inspekcijskim nadzorom su utvrdili da pri promidžbi i oglašavanju svojih usluga operatori postupaju protivno odredbama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga. Među ostalim su utvrđene sljedeće nepravilnosti:
-
vizualna promidžba usluga suprotno određenjima Pravilnika, s obzirom na to da u oglasima nisu navedeni podaci o imenu operatora usluga s posebnom tarifom, a informacije o kontaktnom telefonskom broju, cijeni i načinu naplate usluge nisu napisani na isti način (veličina, boja, oblik, smjer slova, itd.) te na istoj boji podloge,
-
pojedini operatori za usluge sa sadržajima neprimjerenim djeci ne navode jasno u svim promidžbenim aktivnostima da se radi o takvoj vrsti usluge,
-
na linijama s brojem koje počinju s 060 pružaju se usluge sadržaja neprimjerenog djeci, odnosno pojedini operatori postupaju protivno Planu numeriranja.
Većim brojem rješenja koje je donio inspektor elektroničkih komunikacija operatorima usluga s posebnom tarifom se nalaže da u zakonski predviđenom roku usklade poslovanje s odredbama Pravilnika. Inspektori će poduzeti sve zakonom propisane radnje kako bi operatori koji su obuhvaćeni postupcima inspekcijskog nadzora postupili prema naloženom te poduzeti zakonom propisane mjere sukladno ovlastima i obvezama iz članka 111. i članka 112. Zakona o elektroničkim komunikacijama (ZEK).
HAKOM će i dalje provoditi intenzivne provjere operatora usluga s posebnom tarifom vezano uz način i uvjete obavljanja usluga te suzbijati prijevare, zavaravajuće oglašavanje i obmanjivanje, odnosno prikrivanje informacija koje su potrebne krajnjim korisnicima da donesu odluku o uporabi usluga.
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr ili putem službene HAKOM-ove Facebook grupe na adresi: www.facebook.com/HAKOM.
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija (za web stranice) ili valjani Facebook račun.
HAKOM (
www.hakom.hr) -
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.