Presuda Upravnog suda u predmetu MAG-D.R.I.V.E.

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Operator je tijekom 2009. godine sustavno kršio zakon s obzirom na to da je gledateljima koji su telefonski sudjelovali u TV emisijama emitirao lažni signal zauzeća linije. Ovaj slučaj je jedno od većih kršenja zakona od strane operatora koji se bave pružanjem usluga s dodanom vrijednosti.
 
ZAGREB, 2. veljače 2012. – Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) zaprimila je presudu Upravnog suda Republike Hrvatske Us-7608/2011 kojom je odbijena tužba operatora usluga s dodanom vrijednosti MAG-D.R.I.V.E. d.o.o., podnesena protiv rješenja nadzornika HAKOM-a. Nadzorom se utvrdilo da je MAG-D.R.I.V.E. d.o.o.,  tijekom 2009. godine sustavno kršio Zakon o elektroničkim komunikacijama. Gledateljima koji su u TV emisijama „Sviramo samo za Vas“ i „Jackpot“ telefonski pozivali brojeve s posebnom tarifom (zvanjem 060 brojeva), nije emitirana najavna poruka o cijeni poziva i početku naplate poziva, već lažni signal zauzeća linije. Gledatelji su zbog toga smatrali da se veza nije uspostavila te su opetovano nazivali sporne 060 brojeve, nesvjesni da im se svaki takav poziv evidentira i naplaćuje.
 
Upravni sud je u svojoj presudi utvrdio da iz postupka kojeg je proveo nadzornik nedvojbeno proizlazi da je operator MAG-D.R.I.V.E. u više od dva milijuna poziva propustio emitirati najavnu poruku te umjesto nje stavio zavaravajući znak zauzeća linije. HAKOM ističe da se u ovom slučaju radi o većem kršenju zakona od strane operatora koji se bave pružanjem usluga s dodanom vrijednosti, odnosno usluga s posebnom tarifom. Takve se usluge  ostvaruju pozivanjem brojeva koji započinju s 06x, a cijena poziva je višestruko veća od običnog poziva.
 
Kršenje zakona utvrđeno je u složenom postupku u kojem je provedena stručna analiza informatičkih sustava, ispisa poziva te u kojem je saslušano više svjedoka. Ove prijevarne radnje MAG-D.R.I.V.E. d.o.o.,  uzrokovale su  brojne prigovore krajnjih korisnika usluga te sporove između njih i njihovih operatora. Naime, operatori su bili obvezni izdati račun za sve pozive, pa i za one u kojima su korisnici  dobili lažni signal zauzeća linije, te su smatrali da poziv nije evidentiran i da se ne naplaćuje.
 
Svi takvi i slični postupci do sada pokrenuti u HAKOM-u, HAKOM je riješio u korist krajnjih korisnika, a rješenja HAKOM-a također je potvrdio i Upravni sud.
 
Presuda Upravnog suda u predmetu MAG-D.R.I.V.E. d.o.o. dostupna je putem HAKOM-ovih internetskih stranica na adresi: UserDocsImages/2012/odluke_rjesenja/Presuda%20US%20RH%20br.%20Us-7608-2011-4-MAG-DRIVE-HAKOM-strucni%20nadzor.pdf
 
                                                                                                          
                                                                                                          # # #
 
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr.
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.