HAKOM nastavlja sa smanjivanjem naknada za poštanske i telekom operatore i u narednoj godini

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE 
 
Prihvaćanjem novog Pravilnika o plaćanju naknada za obavljanje poslova HAKOM-a donesene su nove mjere za uštedu u poslovanju operatora i poticanje rasta tržišta elektroničkih komunikacija i pošte.
 
 
ZAGREB, 11. studenog 2011. – Temeljem javne rasprave koja je zaključena 2. studenog te odluke Vijeća Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) od 9. studenog, prihvaćen je novi Pravilnik o plaćanju naknada za obavljanje poslova HAKOM-a. Pravilnik određuje visinu te način plaćanja naknada za rad HAKOM-a tijekom 2012. godine. HAKOM novim pravilnikom iznova smanjuje naknade operatorima uslijed daljnje racionalizacije poslovanja i razvoja uporabe radiofrekvencijskog spektra kojim upravlja.
 
Usprkos preuzimanju cjelovite nadležnosti nad inspekcijskim nadzorom u području elektroničkih komunikacija, odnosno preuzimanju zaposlenika koji su te poslove obavljali u državnoj službi, HAKOM je učinkovitim poslovanjem omogućio smanjenje proračunskih potreba u odnosu na prethodnu godinu. Ova činjenica, kao i razvoj tržišta elektroničkih komunikacija temeljenih na radiofrekvencijskom spektru, omogućili su daljnje smanjenje naknada. Naknade svim operatorima su tako smanjene za preko sedam posto. Operatori koji koriste radiofrekvencijski spektar mogu računati i na dodatne uštede s obzirom na to da su naknade za uporabu radiofrekvencijskog spektra za javne pokretne komunikacijske mreže smanjene za deset, a za mikrovalno povezivanje za pet posto u odnosu na tekuću godinu.
 
HAKOM je od početka svjetske ekonomske krize, koja je Republiku Hrvatsku u znatnijoj mjeri pogodila 2009. godine, naknade za svoje poslovanje svim operatorima smanjio za oko 22, a naknade za uporabu radiofrekvencijskog spektra za javne pokretne mreže za oko 26 posto.
 
Ravnatelj HAKOM-a Dražen Lučić prilikom predstavljanja Pravilnika je istaknuo kako se uz ulaganje u razvoj kompetencija zaposlenika, korištenje suvremene opreme za upravljanje radiofrekvencijskim spektrom te kontinuirani rad na projektima poput e-Agencije i ostalim oblicima elektroničkog poslovanja može stvoriti ravnoteža između troškova koji strateški jačaju organizaciju i onih koje nije moguće izbjeći. „Povećanjem poslovne učinkovitosti i pratećim smanjenjem ukupnih troškova HAKOM-a i telekom operatora izravno utječemo na jačanje agencije, a na korist svih građana Republike Hrvatske“, naglasio je Lučić.
 
S obzirom na to da HAKOM nije korisnik državnog proračuna sredstva za poslovanje osiguravaju se iz naknada i to onih iz ukupnog prihoda operatora te za uporabu adresa i brojeva, radiofrekvencijskog spektra i obavljanje drugih poslova u području elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga.
 
                                                                                                         # # #
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
 
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.