Nastavak pozitivnih trendova na hrvatskom tržištu elektroničkih komunikacija u drugom tromjesečju

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Nastavak pozitivnih trendova na hrvatskom tržištu elektroničkih komunikacija u drugom tromjesečju
Nakon što je u prvom tromjesečju ove godine zabilježeno povećanje ukupnog broja priključaka širokopojasnog pristupa Internetu, pozitivni trendovi i populariziranje novih i naprednih tehnologija i usluga nastavljeni su i u narednom razdoblju.
 
ZAGREB, 5. rujna 2011. – U drugom tromjesečju 2011. godine tržište elektroničkih komunikacijskih usluga u Republici Hrvatskoj bilježi nastavak pozitivnih trendova iz prethodnog razdoblja. Novi operatori nepokretnih komunikacijskih mreža, koji koriste infrastrukturu HT-a, se u sve većoj mjeri koriste naprednijim veleprodajnim uslugama kojima su krajnjim korisnicima uz javno dostupnu telefonsku uslugu u mogućnosti ponuditi i ostale usluge, odnosno uslugu širokopojasnog pristupa Internetu i uslugu televizije temeljene na internetskom protokolu (IPTV). Rezultat takvih tržišnih trendova, kao i činjenice da HT također bilježi rast broja priključaka širokopojasnog pristupa Internetu preko vlastite infrastrukture (te uzevši u obzir da raste i broj širokopojasnih priključaka putem kabelskih mreža) jest porast ukupnog broja priključaka širokopojasnog pristupa Internetu putem nepokretne mreže u Republici Hrvatskoj. Tako je temeljem službenih podataka Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) broj priključaka širokopojasnog pristupa Internetu putem nepokretne mreže u Republici Hrvatskoj u drugom tromjesečju 2011. godine porastao za jedan posto u odnosu na prethodno razdoblje.
 
U drugom tromjesečju 2011. godine zabilježen je i nastavak pozitivnih trendova u razvoju naprednih usluga u pokretnim mrežama, prije svega podatkovnih, multimedijalnih i usluga širokopojasnog pristupa Internetu. Usluge širokopojasnog pristupa Internetu putem pokretnih mreža u drugom su tromjesečju zabilježile rast priključaka od 14 posto, čime je ukupan broj navedenih priključaka dosegao gustoću veću od osam posto u odnosu na broj stanovnika. Prema tom se rezultatu Republika Hrvatska nalazi iznad prosjeka EU.
 
Na tržištu pokretnih komunikacija broj korisnika na kraju drugog tromjesečja 2011. godine iznosio je 5.240.343. Iako je broj korisnika telefonskih usluga u pokretnoj mreži na kraju drugog tromjesečja 2011. godine smanjen u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine (zbog promjene načina prikupljanja podataka od strane HAKOM-a, odnosno drugačijeg prikazivanja broja aktivnih korisnika bez pretplatničkog odnosa u 2011. godini u odnosu na prethodne godine) u drugom tromjesečju broj korisnika na tržištu pokretnih komunikacija ipak očekivano raste – za približno jedan posto.
 
Povećanje djelotvornog tržišnog natjecanja na tržištima pokretnih i nepokretnih komunikacija među ostalim se ogleda i u porastu broja prenesenih brojeva kojih je na kraju drugog tromjesečja 2011. godine u pokretnim mrežama bilo 245.980, odnosno nešto više od 12 posto nego na kraju prvog tromjesečja. U nepokretnim mrežama je preneseno 549.397 brojeva, što iznosi gotovo osam posto više u odnosu na proteklo tromjesečje.
 
Temeljem službenih podataka o stanju tržišta elektroničkih komunikacija na kraju drugog tromjesečja 2011. godine može se zaključiti da tržište elektroničkih komunikacija bilježi stalni porast vrijednosti i broja korisnika te se isto očekuje i u razdobljima koja slijede. Tomu će svakako pridonijeti i regulatorne mjere koje HAKOM kontinuirano provodi u interesu operatora i korisnika.
 
Podatke možete pronaći na: default.aspx?id=60
 
                                                                                                          # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.