HAKOM novim ˝Pravilnikom o plaćanju naknada za obavljanje poslova˝ nastavlja smanjivati svoj proračun i ulagati u društveno korisne aplikacijePRIOPĆENJE ZA MEDIJEOd početka gospodarske krize HAKOM neprekidno smanjuje naknade za svoje poslovanje pa su tako tijekom proteklih godina naknade za upravljanje radiofrekvencijskim spektrom smanjene za gotovo 60 posto, a neke naknade za ostale poslove, poput regulacije tržišta ili zaštite korisnika, u potpunosti su ukinute ili smanjene za gotovo 40 posto.
ZAGREB, 6. studenog 2015. – Vijeće Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a), nakon provedene javne rasprave, donijelo je novi Pravilnik o plaćanju naknada za obavljanje poslova, kojim se propisuju izračun, visina i način plaćanja naknada radi osiguravanja sredstava za obavljanje poslova HAKOM-a na temelju godišnjeg financijskog plana. Unatoč novim odgovornostima i zadatcima, HAKOM i dalje smanjuje svoj proračun te nastavlja ulagati u društveno korisne aplikacije te nacionalnu kritičnu infrastrukturu, a istovremeno se dionike na tržištu ne opterećuje novim ili većim naknadama, koje su posljednjih godina značajno smanjene, a neke su i sasvim ukinute. Naime, HAKOM od početka gospodarske krize neprekidno smanjuje naknade za svoje poslovanje pa su tako tijekom proteklih godina naknade za upravljanje radiofrekvencijskim spektrom smanjene za gotovo 60 posto, a neke naknade za ostale poslove HAKOM-a, poput regulacije tržišta ili zaštite korisnika su u potpunosti ukinute ili smanjene za gotovo 40 posto.
U odnosu na trenutno važeći Pravilnik, izmjene se mogu podijeliti na izmjene u dijelu naknada za uporabu adresa i brojeva, naknada za uporabu radiofrekvencijskog spektra i naknada za obavljanje poslova HAKOM-a u području željezničkih usluga. U odnosu na dio koji se odnosi na naknade za uporabu adresa i brojeva, dio izmjena je uvjetovan usklađivanjem s nazivljem iz Plana numeriranja. Nadalje, izmijenjen je i način određivanja naknada za M2M usluge (komunikacija stroja sa strojem). Naime, obzirom da se očekuje značajan rast M2M usluga, HAKOM smatra da je za uspješan rast korištenja M2M usluga nužno da naknada za njihovo korištenje bude prihvatljiva, uzimajući u obzir da su prosječni prihodi po M2M korisniku (ARPU) u RH višestruko manji od prihoda po korisniku usluga u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži. U odnosu na dio koji se odnosi na naknade za uporabu radiofrekvencijskog spektra, izmijenjen je dio koji se odnosi na naknade za satelitske službe. Omogućena je naplata, a time i implementacija hibridnih satelitskih sustava koji koriste komplementarnu zemaljsku sastavnicu (CGC) pokretne satelitske mreže, a čija se primjena očekuje krajem 2016. Pravilnik o plaćanju naknada za obavljanje poslova Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti stupa na snagu 1. siječnja 2016. # # # Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9 10110 Zagreb Tel. + 385 (0)1 700 70 07 Fax. + 385 (0)1 700 70 70 Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.
|