Održana 1. Međunarodna konferencija transportnog prava i prava osiguranja – INTRANSLAW Zagreb 2015.VIJESTNa temu ˝Uloga sektorskog regulatora na tržištu željezničkih usluga˝ predavanje je održao dr. sc. Nikola Popović, član Vijeća HAKOM-a.
ZAGREB, 19. listopada 2015. – U organizaciji Pravnog fakulteta u Zagrebu i Akademije pravnih znanosti Hrvatske, a pod pokroviteljstvom Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i Ministarstva vanjskih i europskih poslova RH, u kongresnom centru FORUM Zagreb održana je 1. Međunarodna konferencija transportnog prava i prava osiguranja – INTRANSLAW Zagreb 2015. Institucionalni partner ovog događanja bila je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Više o Međunarodnoj konferenciji transportnog prava i prava osiguranja – INTRANSLAW Zagreb 2015. može se vidjeti putem poveznice http://www.intranslaw.eu/?lang=hr Tema konferencije bila je transportno pravo Europske unije, a na panelima i raspravama obrađena su brojna aktualna pitanja vezana uz ovo opsežno i dinamično pravno područje. Na konferenciji su sudjelovali stručnjaci svih profila: predstavnici prijevoznika, operatera i špeditera, upravitelja transportne infrastrukture, pomorskih i transportnih osiguratelja, pratećih investitora, državne uprave, međunarodnih organizacija, tijela Europske unije, regulatornih agencija, znanstvenici, suci, odvjetnici, strukovne udruge i drugi. Znanstveno–stručna konferencija odvijala se u plenarnim zasjedanjima, paralelnim tematskim blokovima i sekcijama za partnersko umrežavanje. Na temu ˝Uloga sektorskog regulatora na tržištu željezničkih usluga˝ predavanje je održao dr. sc. Nikola Popović, član Vijeća HAKOM-a. Uloga regulatora općenito je promicanje tržišnog natjecanja uklanjanjem prepreka i funkcioniranja tržišta osobito prethodnom regulacijom tržišta željezničkih usluga, te poticanje učinkovite uporabe željezničke infrastrukture. Regulator promiče i interese korisnika željezničkih usluga osiguravanjem pristupa istima u skladu sa zakonom, osiguravanjem transparentnog postupanja upravitelja infrastrukture i uslužnih objekata, osiguravanjem pravne zaštite podnositeljima zahtjeva za dodjelu infrastrukturnog kapaciteta uključivo i rješavanje sporova prema potrebi. U tom pogledu regulatorno tijelo rješava po prigovoru stranaka u vezi s izvješćem o mreži, postupkom primjene izvješća o mreži, postupkom dodjele kapaciteta te drugim uvjetima pristupa i naknada za željezničke usluge. Među ostalim poslovima, regulator trajno nadzire stanje tržišnog natjecanja na tržištu željezničkih usluga za što ima ovlast prikupljati potrebne podatke od tržišnih sudionika. Regulatorno tijelo zaduženo je i za zaštitu prava putnika na način propisan odgovarajućom Uredbom EU o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu. U tu svrhu može obavljati inspekcijski nadzor i rješavati po prigovoru putnika protiv odluka željezničkih prijevoznika. Zakonom o regulaciji tržišta željezničkih usluga propisane su i odgovarajuće prekršajne odredbe u svrhu zaštite prava putnika. # # # Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9 10110 Zagreb Tel. + 385 (0)1 700 70 07 Fax. + 385 (0)1 700 70 70 Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.
|