Od sutra operatori imaju dodatnu obvezu jasno i nedvosmisleno predočiti cijenu usluge na samom zahtjevu za zasnivanja pretplatničkog odnosa

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
4. rujna stupa na snagu HAKOM-ova odredba koja operatore elektroničkih komunikacija dodatno obvezuje prikazati sve naknade i ukupni iznos fiksnih troškova i na samom Zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa, ovisno koju je uslugu i tarifu korisnik odabrao.
 
ZAGREB, 3. rujna 2015. – Sutra stupa na snagu odredba HAKOM-ovog Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga o obvezi navođenja osnovnih cijena i svih pripadajućih naknada na samom Zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa za uslugu i tarifu koju je korisnik odabrao, prema važećem cjeniku operatora s kojim korisnik želi zasnovati pretplatnički odnos. Na ovaj način će svi korisnici, bez provjere cjenika, na samom Zahtjevu biti upućeni u sve fiksne mjesečne troškove usluge i tarifnog modela koje će plaćati na mjesečnom računu, prije stavljanja svojeg potpisa kojim potvrđuju da su upoznati s općim uvjetima poslovanja, uvjetima korištenja izabranog tarifnog modela ili paketa te cijenom.
 
Ova mjera donesena je temeljem prigovora korisnika koji su smatrali da im cijena i uvjeti korištenja usluga nisu na jasan i transparentan način pojašnjeni prilikom sklapanja ugovora, odnosno da nisu dobili sve potrebne informacije. Stoga se HAKOM nada izbjeći situacije u kojima su korisnici bili iznenađeni ukupnim troškom na mjesečnom računu. Ova mjera koju je HAKOM propisao je samo korak dalje u zaštiti prava korisnika, ali se ne bi trebala shvatiti na način da više nije potrebno podrobno proučiti što korisnik potpisuje. Potpisani Zahtjev od strane korisnika, zajedno s općim uvjetima poslovanja, uvjetima korištenja odabrane tarife i cjenikom smatraju se sastavnim dijelom ugovora između operatora i korisnika, a korisnik potpisom na zahtjevu, koji predstavlja ugovor, potvrđuje da je upoznat sa svime i da ih u cijelosti prihvaća.
 
Najveći učinak ove mjere očekuje se pri prodaji elektroničkih komunikacijskih usluga izvan poslovnih prostora operatora ili takozvanoj prodaji „od vrata do vrata“, gdje su i uočeni najveći problemi u jasnom i nedvosmislenom predočavanju troška usluge za korisnike. Korisnici se pozivaju da na samom zahtjevu, prije potpisa, provjere piše li doista ista cijena koja im je i usmeno predstavljena, a sve moguće nepravilnosti u primjeni odredbe od strane operatora ili njihovih prodajnih predstavnika da prijave HAKOM-u.
 
                                                                                              # # # 
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
  
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.