HAKOM raspisuje javni poziv za dodjelu digitalne dividendePRIOPĆENJE ZA MEDIJENakon oslobađanja frekvencijskog pojasa od 790 do 862 MHz uslijed prelaska na digitalno emitiranje te u skladu s razvojem tehnologije i iskazanim interesom tržišta, HAKOM raspisuje javni poziv za dodjelu spomenutog frekvencijskog pojasa za mreže pokretnih komunikacija. Očekuje se da javni poziv može povećati prihode Državnog proračuna za nekoliko stotina milijuna kuna još ove godine.
ZAGREB, 14. rujna 2012. – Kao predvodnik razvoja u ovom dijelu regije, Hrvatska je u listopadu 2010. godine uspješno obavila prelazak na digitalno odašiljanje TV signala i gašenje analogne televizije, čime se oslobodio frekvencijski pojas od 790 do 862 MHz (digitalna dividenda), a koji se može koristiti za potrebe drugih sustava. U skladu s trendovima u komunikacijama na svjetskom i europskom tržištu Hrvatska će taj pojas koristiti za širokopojasne pokretne komunikacije, koji se planom dodjele predvidio za brze „LTE“ tehnologije.
Digitalna dividenda je relativno nisko frekvencijsko područje s izuzetno pogodnim karakteristikama za osiguranje kvalitete i pokrivenosti signalom, što ga čini vrlo privlačnim operatorima pokretnih komunikacija. Samim time je neophodno ulaganje za korištenje ovog dijela spektra znatno manje od uporabe uobičajenih frekvencija namijenjenih za širokopojasne primjene. Budući da je i na tržištu iskazan interes za dodjelom digitalne dividende, HAKOM raspisuje javni poziv za izdavanje dozvola za uporabu radiofrekvencijskog spektra za javne mreže pokretnih elektroničkih komunikacija na području Republike Hrvatske za frekvencijski pojas od 791 do 821 MHz te od 832 do 862 MHz, na kojeg se mogu javiti svi podnositelji koji udovolje propisanim uvjetima.
Uz javni poziv u popratnom se dokumentu pobliže opisuje postupak i uvjeti dodjele. Uzimajući u obzir različita razdoblja oslobađanja digitalne dividende za pokretne komunikacije u susjednim državama, u ovom trenutku postoje određena ograničenja za uporabu ovog spektra na području čitavog teritorija Republike Hrvatske. Zbog toga se u popratnom dokumentu opisuje i trenutačna situacija u susjednim državama.
Ujedno se očekuje kako će Državni proračun dodjelom digitalne dividende uprihoditi nekoliko stotina milijuna kuna, ovisno o konačnom broju dodijeljenih frekvencijskih blokova. Omogućavanjem uporabe digitalne dividende za pokretne komunikacije i raspisivanjem ovog javnog poziva HAKOM, među ostalim, želi ostvariti niz ciljeva, poput osiguranja dostupnosti brzog širokopojasnog pristupa internetu što većem broju građana na cjelokupnom području Republike Hrvatske (s posebnim naglaskom na poticanje korištenja u ruralnim područjima u cilju razvoja društva znanja), otvaranja mogućnosti za značajne investicije u infrastrukturu i razvoj novih aplikacija te osiguravanja dostupnosti najsuvremenijih komunikacijskih tehnologija – među prvim zemljama u regiji. # # # Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte: Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) Roberta Frangeša Mihanovića 9 10110 Zagreb Tel. + 385 (0)1 7007 007 Fax. + 385 (0)1 7007 070 Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr Za postavljanje pitanja potrebna je registracija. O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.
|