HAKOM zaštitio korisnike privremenom blokadom SMS-ova prema kratkim kodovima

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Provedenim inspekcijskim nadzorom HAKOM je utvrdio da operator usluga s posebnom tarifom IT JEDAN nije ispunio zakonske obveze u cilju zaštite krajnjih korisnika od naplate neželjenih usluga.
 
ZAGREB, 14. svibnja, 2012. – Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) zaštitila je od povećanih troškova korisnike usluga s posebnom tarifom na način da je privremeno blokirala slanje SMS poruka prema kratkim kodovima na kojima su se pružale ove usluge. Provedenim inspekcijskim nadzorom HAKOM je utvrdio da operator usluga s posebnom tarifom IT JEDAN niti za jedan od ispitanih kratkih kodova nije ispunio zakonske obveze u cilju zaštite krajnjih korisnika od naplate neželjenih usluga.
 
Korisnicima se tako unatoč slanju preporučenih SMS poruka sadržaja „INFO“ i „STOP“ na ispitane kratke kodove i dalje nije zaustavilo pružanje usluga s posebnom tarifom, već su im se stvarali i dodatni troškovi. Ujedno nisu bili u mogućnosti dobiti propisane informacije o operatoru.
 
Inspektor HAKOM-a privremenom mjerom blokirao je sav promet iz pokretnih mreža (VIPneta, HT-a i Tele2) prema kratkim kodovima koje koristi operator usluga s posebnom tarifom IT JEDAN.
 
Tek nakon što je IT JEDAN obavijestio inspektora da je postupio u skladu sa zakonom, inspektor je opozvao privremenu mjeru.
 
                                                                                                          # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.